CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Bahagiakanlah keluarga kita sebelum membahagiakan orang lain.
Kekuatan cinta yang tulus mampu menggerakkan lisan untuk senantiasa berterima kasih kepada pasangan, anak ataupun ibubapanya.
Jika Allah cinta kepada sebuah keluarga, maka salah satu cirinya ialah keluarga itu dibukakan hati untuk ilmu agama.
Kebahagiaan sesuatu keluarga bukanlah diukur dari segi mata-benda, tapi sejauh mana keta’atan keluarga kepada Allah. Ibadah seorang ibu adalah modal bagi lahirnya anak-anak yang soleh yang akan menjadi benteng bagi ibubapanya kelak di akhirat.

~We All Four~


Tuesday 10 May 2011

ce crite...

sekadar gambar hiasan

ni dah lama tak bercerita....slalu pun crite bed times story je for Adam...

so.. byk crite nak crite or lebih tepat nak luah isi hati lah... tapi sebab dah lama tak pernah luah isi hati jadi kekok skit nak taip.... sejak hal 3 tahun lapas aku jadi trauma nak berkongsi crite ngan orang.... but slow2 aku cuba tuk bercakap n bercerita or contact member2 lama... hari demi hari aku cuba kuatkan semangat berdepan ngan orang/kawan2 lama... feedback yang aku dapat amatlah terkejut bila mcm2 fitnah org buat selama aku menyepikan diri...biarlah... malas nak crite... org kata lambat laun yang benar akan terserlah gak... habis 1 bab...

ni yang sebenarnye nak crite...tadi baru pendahuluan...for da 2nd times perkara yang 3 tahun lepas mcm nak jadi je.... takut gak la... but with org lain la.... mujur kesabaran aku dapat dikawal lagi... aku tak paham la dgn org2 yang suka jaga tepi kain org nih... dah tak de keja lain ke hah?! geram tul la... sibuk rumah tangga org... biar la aku lakibini nak buat ape pun.. bukan kaco ko pun... let us build our own family la... lagipun bukan aku mintak nasihat ko pun... so plizzz la...

dah la kaco aku lakibini, dia kaco plak makbapak aku... ayarggg.... ini olang pun ada ka? nak laga2kan aku n mama plak dah... tak sudah2... g sampai crite yang bukan2 plak... konon nak sampaikan luahan ati aku la kat mama... otak dier..!! tu bukan nak sampaikan tu nak api2kan... siyes aku nak marah... siap leh semak segala buku nota aku.... selongkar segala benda aku... ko pe hal? nak cari gaduh ke? .... leh plak bgtau kat mama kata laki aku bebankan aku... patut tak aku hangin? bedebah tul la...

tapi aku baik.... diam je... tak pun sound dia... tak pun maki2 dia... jumpa dia leh senyum2 lagi... leh pura2 tak de pape yang terjadi.... GERAM...GERAM...

KEPADA SEMUA YANG BACA ENTRI NIH NILAI LA SNIRIK... PATUT AKU BUAT APE?

2 comments:

  1. terharu seh...muke aku ade kat atas nun..huhuhu
    buat sahabatku Dee...anggap ianya satu dugaan hebat dalam perkahwinan dan dalam kehidupan..
    mulut manusia tidak akan pernah berhenti bercakap...
    biarlah Allah SWT yang akan membalas insan-insan yang suka menabur fitnah apatah lagi membuat kehidupan orang lain porak peranda..
    juz remember dat, berani kerana benar...diam tidak bererti kita salah...
    PEACE

    ReplyDelete
  2. waaaaa..... terharu baca komen ko ann.... akan ku pegang nasihat ko tuh... brani kerana benar...

    ReplyDelete